09 Ağustos 2008

Beşamel Soslu Patlıcan


Bu tarifi bu ayki Sofra Dergisinden aldım. Çok güzel oldu. Tarifte kendime göre biraz değişiklik yaptım.(Herzamanki gibi:)))

Malzemeler:
1 kilo düzgün kemer patlıcan
2 yemek kaşığı tereyağ
1 adet ufak soğan
2 diş sarmısak
2 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı kırmızı pul biber
Tuz (Ben koymadım)

Beşamel Sos için :

1 yemek kaşığı tereyağ
1.5 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı un
İstediğiniz kıvama gelene kadar süt

Yapılışı:

Önce 2 yemek kaşığı tereyağını dışarıda tutarak yumuşamasını sağladım. Tereyağ yumuşadıktan sonra içine soğanı ve sarmısağı soyarak rendeledim. Kekik ve kırmızı biberi ekleyip iyice karıştırdım.
Patlıcanları yıkayıp kuruladım. Kürdanla birkaç yerinden delip fırın ızgarasında közledim.
Tepsiye fırın kağıdını yaydım. Közlenen patlıcanlardan bir tanesini soyup sıcak sıcak tereyağlı karışımı her tarafına sürdüm. Hatta içlerine bile. Bütün patlıcanları bu şekilde hazırladım.
Tencereye tereyağ ve sıvıyağ alıp biraz kızdırdım. İçine unu koyup kavurdum. Sütü ilave ederek hızla karıştırdım. Ben genellikle beşamel sos kullanırken biraz akıcı olmasını isterim. Ama bu tarifte biraz daha kalın bir sos yaptım.
Sosu patlıcanların üzerine yaydım. 200 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika tuttum. Çıkarıp üzerlerine dilimlenmiş kaşarlardan koyup erimeleri için tekrar fırına verdim.

Sonra afiyetle yedik.
Darısı başınıza

5 yorum:

ahsapboyaci dedi ki...

merhabalar canım beşamel sosun kullanıldığı her yerde ben varım eline sağlık haystım iyi akşamlar

nzlgl dedi ki...

Teşekkürler

bu konuda sizinle aynı görüşteyim,

sevgiler

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

Nazlı Abla beşamel soslu patlıcanınnefis görünüyor:) Üstteki arkadaşa katılıyorum, beşamel herşeyi acayip lezzetlendiriyor. Öptüm, görüşmek üzere :)

SEVİL dedi ki...

BEŞAMEL SOS MU OF BALIM BEN ÇOK SEVERİM DİETE GELİNCE BUGUN BİR DİETİSYENE GİDİCEM TATLIM BU ARALAR COK SAGLIK PROBLEMLERİM VARDI O NEDENLE BLOG VE SİZLERLE İLGİLENEMEDİM TATLIM İNŞ EN KISA ZAMANDA CÖZÜCEM AMA BİLİYORUM Kİ 10 KİLO VERSEM HEPSİ DÜZENE GİRECEK BENİMDE ANNE TARAFIMDA SEKER VAR BABAMLARDA TANSİYON VE KALP VAR BENDEDE HİPER TANSİYON VAR BİR DE KİLO OLUNCA TABİ ZOR OLUYOR BAKALIM BUGUN GİDİCEM UMARIM ÇOK PAHALI OLMAZDA BENDE EN KISA ZAMANDA HALLEDERİM BU İŞİ ALIŞIK DEGİLİM BEN KİLOYA DOGUMDA ALDIGIM 38 KİLO BENİ MAHVETTİ

nzlgl dedi ki...

Canım benim

Öncelikle geçmiş olsun diyorum. Lütfen kendine dikkat et.