25 Temmuz 2008

Meyveli Tart


Malzemeler :

2 tane yumurta
6 yemek kaşığı toz şeker
8 yemek kaşığı un
½ paket kabartma tozu
½ limon suyu
1 tane limon kabuğu rendesi (portakal kabuğu rendesi de olabilir)
1 kahve fincanı sıvıyağ
Üzeri için :
istenen meyve (ben kayısı kullandım)

Yapılışı :

Oda sıcaklığınlda ılınmış yumurtalar şeker ile iyice çırpılır. Diğer malzemeler ilave edilerek bir karışım elde edilir. (unu elemeyi unutmayın)
Hamur biraz kalınca oluyor. Kelepçeli kalıbınızı yağlayıp hamuru dökün. Kaşık yardımıyla yayın. Üzerin istediğiniz meyveleri dilimleyip dizin. 180 derece ısıtılmış fırında pişirin.
Fırından çıktıktan sonra bir kelepçeli kalıbı açın ve turtayı kalıptan ayırmak için ince bir ipi turtanın altından geçirin ve kalıptan ayırın. Servis tabağına alıp üzerine hindistan cevizi ve tarçın koyun. Servise hazır.

Not :
Bu arkadaşım Mine nin tarifi . Ben bu tarife bir fincan süt de katıyorum. Ve tabiiki şekeri azaltıyorum. Üzerindeki meyvenin tadı yetiyor. Bazen normal un yerine kepekli un ile yapıyorum. Yalnız kepekli un ile yaparken un ölçüsünü azaltıyorum.

11 yorum:

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

merhaba:))) iadeyi ziyaretinize geldim valla aynen öyle yarım kg benim için çok önemli hatta verilen gramlar bile çok önemli..ne güzel sizde vermişsiniz kilolarınızı..hedefinize ulaşmanız dileğiyle...bu arada tart harika görünüyor bi dilimcik ödül olarak alabilirim sanırım:)))) sevgilerimle öpüyorum

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

:) Nazlı Abla şimdilik biraz ara verdim bakalım bi süre sonra tekrar yazmaya başlarım heralde
Tartın görüntüsü de çok şık olmuş :) Eline sağlık

nzlgl dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
nzlgl dedi ki...

sevgili eyvahyemekyandıocakbattı

ziyaretinize çok sevindim.
Teşekkürler

nzlgl dedi ki...

Sevgili ladym
tekrar yazmanı bekleyeceğiz
herşey gönlünce olsun
sevgiler

ARZUMCUM dedi ki...

ZİYARET VE YORUM İÇİN TEŞEKKÜRLER.TART NEFİS GÖRÜNÜYOR.TAM YAZLIK OLMUŞ.BOL MEYVELİ,SAĞLIKLI VE HAFİF.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

gonuldenele dedi ki...

İlahi esintilerin kalpleri okşadığı,bir anının bir asra bedel olduğu bu gecede dualarda buluşmak dileğiyle...sevgiler..

nzlgl dedi ki...

sevgili gönüldenele ve arzumcum

ziyaretlerinize çok teşekkür ederim.

Sevgiler

ahsapboyaci dedi ki...

canım merhab adöndüm nasılsın sayfamı ziyaretin için teşekkür edrim arkadaşım tarta bayıldım ellerine sağlık arkadaşım hayırlı kandiller öpüyorum

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

cnm benim aile faciasına yol acmak istemem :=) ama bence eniştem seni götürmeli bir tatile sor bakalım sen gibi becerikli ve guzel bir hatubnu neden götürmüyor tatile bencede balım bir an önce cıkın tatile tatil gibisi yok
ayrıca balım ya sen kilo vermeyi nasıl basarıyorsun ben veremiyorum of ya deli olucam ne yaptıysam veremiyorum kocam yakında boşucak beni :=)

nzlgl dedi ki...

sevgili arkadaşım

tatil için maalesef hiç ümit yok:((
ama kilo için herzaman ümit vardır.
yeterki biraz ağzıma kilit vuralım.Oda o kadar zorki diyet listemi sayfamda yayınlayacağım
görüşmek üzere
sevgiler