09 Temmuz 2008

Krem Karamel


Aslında bu tatlıyı pek sevmezdim. İçindeki yumurta sayısı beni rahatsız ederdi. Ne zaman canım Nimet halamdan bu tarifi öğrendim hem zevkle yapıyor hem de keyifle yiyiyorum.

(Gerçi ben kendimize yaparken zaman zaman yumurta ve şeker miktarlarını azaltarak yapıyorum ama size vereceğim tarif tamamen orjinaldir)


Malzemeler :


2 lt den 1 bardak eksik süt
3 kahve fincanı buğday nişastası
1 paket vanilya
1 su bardağı toz şeker
4 yumurta SARISI

üzeri için;
2 su bardağı toz şeker

Yapılışı :

Buğday nişastası , vanilya ve toz şekeri tencereye koyup karıştırın. Süt ve yumurta sarılarını ilave ederek muhallebi kıvamında pişirin. Kalıplara koyarak ılınmaya bırakın.
Diğer tarafta 2 su bardağı şekeri tencereye alıp yakın.
Karamelize olmuş şekerden 1 yemek kaşığı alarak kalıplardaki muhallebinin üzerine dökün.
Tatlıyı bir gece buzdolabında bekletin. Ertesi gün servis yaparken tabaklara ters çevirerek sunun.

Not:
2 lt süt kullanırsanız tatlı biraz daha yumuşak oluyor. Keyfiniz bilir:))

Hiç yorum yok: