09 Temmuz 2008

Karalahana Diblesi


Eşim yıllar boyunca benden dible yemeği yapmamı istedi. Bende herkese bu yemek tarifini sorardım. Birgün annemin bir arkadaşından hem karalahana hem de fasülye diblesi tarifini öğrendim.

Karadeniz yöresinde bu yemekler yapılırken kuyruk yağı ilave edilirmiş.Tabii ki benim tarifimde yeri yok ama bu yemek yapılırken mutlaka tereyağı kullanmanızı öneririm. Sıvıyağ seven olarak ben bile tereyağ kullanıyorum. Yoksa asla yemeğin tadına varamazsınız.

İlk başta görünüş olarak belki sizi cezbetmeyebilir. Bende aynı hataya düşmüştüm ama bir kere tatdığınız zaman rahatlıkla bir tencere yiyebilirsiniz.

İşte dible tarifi;


Malzemeler :


1 kg karalahana

1 su bardağı pirinç

1 orta boy soğan

2-3 yemek kaşığı tereyağ

karabiber, tuz


Yapılışı:


Önce pirinci sıcak suda haşlayalım. Diğer tarafta karalahanaları iyice yıkayıp hafif tuzlu suda çok az haşlayalım. Suyu süzüldükten sonra hafifçe sıkıp çok ince doğrayalım. Tereyağını tencerede eritip soğanı rendeleyelim ve biraz kavuralım. Karalahanaları ilave edip sotelemeye devam edelim. Bol karabiber ve yeterince tuz ilave edip ocaktan alalım. Pilav tenceremize ölçümüze göre su koyup kaynatalım. Pirinçlerimizi bol suda yıkayıp yarısını tenceremize koyalım, üzerine karalahananın yarısını ilave edelim. Tekrar pirinci ve kalan lahanaları koyup pilavımızı pişirelim. Pilav göz göz olunca demlenmeye alalım. 10-15 dakika sonra bir iki defa karıştırıp ikram edelim.


Not :

Merak edenler için fasülye diblesi barbunya yeşili fasülye denilen fasülyeden yapılıyor. Bu fasülyeyi bulmak zor yerine çalı fasülyeside kullanılabilir. Yaptığım zaman tarifini yayınlayacağım.

Hiç yorum yok: