09 Temmuz 2008

Ispanaklı-Pastırmalı Gözleme (Esin Ablamın tarifiyle)


Bu gün Esin ablalara gittik . Canım Esra cığım yuvadan uçuyor. Nedense sevdiğimiz kişilerin yanındayken saattler çok çabuk geçiyor. Canım ablam ne kadar rejimdeyim desemde döktürmüş yine. Ben 1,5 aydır rejimi harfi harfine uygulayan ben pes ettim ohhh bir güzel gözlemelerden götürdüm üzerine de üzümlü tatlı :))

inanın kendime geldim.

O kadar konuşacak şeyimiz vardı ve saatler azdıki üzümlü tatlının tarifini alamadım ama en kısa zamanda alıp sizlerle paylaşacağım.

Gelelim gözlemeye;

Malzemeler:

1 kg ıspanak
4-5 tane yufka
1 yemek kaşığı kadar tereyağ (sıvıyağ da olabilir)
5-6 dilim pastırma (isteğe bağlı diyelim ama koyarsanız nefis oluyor belki
sucukta olabilir)
2-3 tane yumurta
1 yemek kaşığı kadar kimyon
isteğe göre tuz, kırmızı biber

Yapılışı :

Ispanaklar iyice yıkanır, süzülür ve çok ince doğranır. Diğer tarafta tavada tereyağ eritilir. İçine pastırmalar irice doğranır bir kaç defa karıştırdıktan sonra yumurtalar kırılır, kimyon , tuz ve kırmızı biber ilave edilip karıştırılır ve ocaktan alınarak sıcakken ıspanakların üzerine dökülür. İyice karıştırılır. Yufkalar 8 e bölünür. Geniş tarafına malzeme konarak kenarları hafifçe kapatılıp 2-3 parmak eninde sarılır. Teflon tavada kızartılarak afiyetle yenir.

Not :

Esin ablamın tavsiyesi;
Gözlemeyi sardıktan sonra bir tepsi içine sırayla dizip dondurucuya koyup katılaştıktan sonra üst üstüne gelerek poşet içinde saklayabilirmişiz.
Resimdeki gözlemeler Esin ablamın verdiği gözlemelerdir. Yemeden az önce çektim:)))))

2 yorum:

Huriye dedi ki...

Merhaba canim ellerine saglik gozlemeler harika olmuslar,ah keski su an bende yiyebilseydim super olurdu))keyifli bir gun dilerim sevgiler

nzlgl dedi ki...

huriyeciğim bence hemen yapıp yemelisin bu tat kaçmaz öptüm canım