28 Mayıs 2008

Yalancı (Sosyete) Mantısı


YALANCI (SOSYETE ) MANTISI


Malzemeler :


2 yufka
250 gr. kıyma
2 domates
1 orta boy soğan
tuz, karabiber
üzeri için;
2-3 domates yada 2 yemek kaşığı salça
isteğinize göre tereyağı yada zeytinyağı
sarmısaklı yoğurt
Yapılışı :
Yufkaları dörde bölelim. Diğer tarafta kıymanın içine soğanı ve domatesleri rendeleyelim. Tuz ve karabiberi ilave edip karıştıralım. Kıyma biraz yumuşak olmalı eğer domateslerin suyu yetmezse biraz su ilave edebiliriz.
Yufkaların üzerine 2-3 yemek kaşığı kıymadan koyup yayalım. Rulo yapıp kendi etrafında döndürerek tencereye koyalım. Tüm yufkaları bu şekilde saralım.
Geldik pişirmeye:)) bu mantı pişerken mutlaka başında durmalıyız. Çünkü hemen dibi tutuyor. Ben önce üzerlerine çıkacak kadar su koyuyorum çok ağır ateşte kaynamaya bırakıyorum ama bu arada tencereyi sallayarak mantıların dibe yapışmasını önlemeye çalışıyorum. Arada sırada spatulayla altlarını kaldırıyorum. Su yetmezse ilave ediyorum.
Diğer yanda domatesleri rendeliyorum ben genelde mantıların sosunda tereyağ tercih ediyorum. Tereyağında domatesleri pişiriyorum. Domates yoksa salça da olur.
Mantılar pişince servis tabağına alıp üzerlerine sarmısaklı yoğurt ve sos koyup nane yada kekik serperek servis yapıyorummmmm:)

Afiyetle.........


Hiç yorum yok: