18 Nisan 2008

Makinada Ekmek



Ekmek makinasının içinde bulunan plasik bardak ölçümüzdür


Malzemeler :


3 bardak elenmiş beyaz un
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı toz şeker
biraz tuz
1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı
1 bardak + bir parmak kadar su
(Buraya kadar yazdığım malzemeler makinada ekmek yapımında kullanılan temel malzemelerdir. Bundan sonrası isteğinize kalmıştır. Ne malzeme ilave etmek istiyorsanız bu aşamada ilave etmelisiniz. Örneğin zeytin, ceviz , ufak doğranmış kayısı, fındık , badem, müsli, gibi. Ayrıca un olarakda kepekli, mısır, tahıl gibi çeşitli unlarda kullanabilirsiniz. )


Yapılışı :


Benim makinam Sinbo tarifte bu makinaya göre. Önce unu eleyip makinaya koyun. Üzerine mayayı, tuzu ve şekeri ilave edip tahta bir kaşıkla karıştırın. Zeytinyağı ve istediğiniz malzemeyi ilave edin.
Şimdi sıra makinaya koyacağınız suya geldi. İşte makinada ekmek yapımının bütün püf noktası bu. Su ne çok sıcak, ne de soğuk olacak. Ben şöyle yapıyorum. Suyu bardağı doldurup serçe parmağımın ucunu suya batırıyorum. Parmağım çok yanmayacak ama sıcak olacak. Bir iki kere yapınca alışıyorsunuz.
Ölçülü sıcak suyuda makinaya koyun ve kapağını kapatın. Makinayı 7. programa ayarlayın ve başlat düğmesine basın. 55 dakika sonra program bitince makinanızı kapatın. Asla kapağını açmayın. En az 20-25 dakika sonra ekmeği çıkarın. Afiyetle yiyin. Bizim evde ekmek hemen bittiği için ben saklayamıyorum ama işj buzdolabı poşetinde 1-2 gün saklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok: