23 Nisan 2008

Makarna Salatası


Uzun zamandır makarna salatası yapmamıştım. Kızım bugün arkadaşlarıyla adaya pikniğe gidiyor. Benden bu salatayı istedi. Tam fırsatı diye düşünüp yaptım ve tabiiki resmini çektim. Ben çok seviyorum bu salatayı , pirinçlede yaptım ama bu tadı vermedi. Zaten pirinçler pahalı onları yemek yapmak yerine baş ucumuza koyacağız :))

Malzemeler:

1 paket makarna (Ben bu salatada Piyale markalı makarnaları kullanıyorum. Makarnanın
küçük şekilli olmasını tavsiye ederim.)

3 tane domates
3 tane salatalık
1 limon suyu
5-6 yemek kaşığı mayonez
6-7 yemek kaşığı yoğurt
Biraz zeytinyağı

içine ilave etmek için
istediğiniz miktarlarda;

garnitür zeytin
haşlanmış mısır
haşlanmış bezelye
rendelenmiş taze kaşar peyniri
maydanoz, dereotu
tuz, karabiber
bir kaç tane haşlanmış yumurta

Yapılışı :

Büyük bir tencereye bol su koyup içine tuz ve biraz sıvıyağ ilave edip kaynatın. Makarnaları koyup fazla ezilmesine izin vermeden haşlayın. Süzün ve bir tepsiye boşaltıp soğumasını bekleyin. Buradaki amaç makarnaların üst üste gelerek hamur olmasını engellemektir. Soğuduktan sonra büyük bir karıştırma kabına makarnaları alıp bütün malzemeyi içine ekleyin. Bütün malzemeler birbirine karışana kadar elinizle yada büyükçe bir kaşıkla karıştırın. Servis tabağına alıp üzerini düzeltin. İstediğiniz malzemelerle süsleyip yarım saat kadar buzdolabında bekletip servis yapın.
Not:
Kalan makarna salatasını kaldırırken mutlaka üzerini kapatın. Yoksa buzdolabında üzeri sararıyor.


1 yorum:

EBRULİ dedi ki...

Çocuklar çok seviyor,ben de sık sık yapıyorum :) Ellerine sağlık canım..