19 Nisan 2008

Zeytinyağlı Yaprak Dolması (patlıcan ilaveli)


Malzemeler :


300 gr. yaprak

1 su bardağı pirinç

3 orta boy soğan

2 orta boy domates

1 tane kemer patlıcan

2 kesme şeker

1 çay bardağı zeytinyağ

½ demet taze nane (yoksa kuru nane)

1 tatlı kaşığı tarçın

1 yemek kaşığı dolma baharı

göz kararı dolma fıstığı ve üzüm

tuz, biraz karabiber


Yapılışı :


Ben yapraklar ister taze olsun, ister salamura önce iyice yıkıyorum. Bir kaba koyup üzerine kaynattığım sıcak suyu döküp 10 dakika kadar bekliyorum. Daha sonra yaprakları hafifçe sıkıp kenara alıyorum.


İç malzemesine gelince;


Tencereye zeytinyağını koyuyorum. Ocağı en hafifte yakıyorum. Soğanları ister robottan geçirin, ister küçük küçük doğrayın, isterseniz rendeleyin. Ben rendenin ince tarafıyla rendeliyorum. Tencereye koyuyorum. Pirinci yıkayıp ilave ediyorum. Ve sık sık karıştırıyorum. Bu arada kesme şekerleri ilave ediyorum. Patlıcanın kabuğunu soyup rendenin kalın tarafıyla rendeleyip tencereye koyuyorum. Diğer yanda domateslerin kabukların soyup ufak ufak doğruyorum ve onlarıda tencereye ilave ediyorum. Domatesler yumuşayıncaya kadar karıştırarak pişiriyorum. Baharatları en son ilave ediyorum. Bir iki kere karıştırdıktan sonra ocağı söndürüyorum. Tencerenin kapağını kapatıp dolma içini soğumaya bırakıyorum.

İç malzemesi soğuyunca yaprakları sarıyorum. Tencereye yerleştiriyorum. En üstüne bir tabağı ters çevirip koyuyorum. Pirinci ölçtüğüm bardakla 1 su bardağı su ilave ediyorum. Dolmayı ocağa koyuyorum. Kaynamaya başlayınca tencerenin altını kısıyorum suyunu çekene kadar pişiriyorum. Bütün zeytinyağlılarda olduğu gibi tencerede soğutup servis tabağına alıyorum.




3 yorum:

lady koşan istiridye dedi ki...

Patlıcan içli dolma hiç yemedim Nazlı Abla ama çok merak ettim bi dahaki yaprak sarışımda böyle deniyim ben de :) Eline sağlık. Hoşçakal

nzlgl dedi ki...

gizemciğim gerçekten farklı oluyor,bir kere denemelisin canım,bu arada pizzalar harika oldu ellerine sağlık

lady koşan istiridye dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.